Journey mapping
In een wereld van overvloedige digitale mogelijkheden is de ervaring die klanten met jouw oplossing hebben van cruciaal belang. Een journey map werpt licht op deze ervaring vanuit de ogen van jouw klanten. Leer waar ze vastlopen, wat hen enthousiast maakt en hoe ze meer betrokken raken.
Wat is een journey map en waarom zet je het in?
Een journey map is een visuele representatie van elke interactie die een persoon heeft met jouw merk, vanaf het eerste contact tot aan het gebruik van jouw product én zelfs daarna. Het biedt inzicht in hun ervaringen, behoeften en emoties gedurende elke fase van hun interactie met jouw product.
Door de reis van jouw klant in beeld te brengen krijg je een beter idee van de momenten waarop een klant interactie heeft met jouw oplossing. Zo onthul je waardevolle informatie over knelpunten en kansen om hun ervaring te verbeteren.
Iedere reis is uniek
We werken nauw samen met jou om een journey map te maken die past bij jouw specifieke doelgroep, doelstellingen en behoeften. Dit doen we aan de hand van een journey workshop, waarin we samen de reis en contactpunten uitstippelen. Het resultaat van de workshop is dat je in staat bent om beter in te spelen op de behoeften van je klanten door hun gevoelens en emoties op ieder contactpunt te begrijpen.
Identificeren van kansen en knelpunten van de gebruikerservaring
We maken gebruik van jullie kennis en expertise, en eerder opgedane inzichten uit klant- en gebruikersonderzoek. We werken vervolgens een visuele klantreis - met belangrijke pijnpunten en kansen - voor jullie uit. Alles in één overzicht in kaart gebracht. Daarna helpen we je graag verder met deze kansen om te zetten in een nieuwe concepten voor jouw doelgroep.
Klaar om de reis van jouw klanten te optimaliseren?
Plan een afspraak met ons in voor het vrijblijvend gesprek of neem contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen bij het creëren van samenhangende, boeiende en succesvolle digitale ervaringen.
Kunnen we met je meedenken?
Jan Gerard Snip - Founder