VR-trainingen: Nieuwe technologie op een zinvolle en effectieve manier toepassen

 

Voorkom onnodig hoge kosten en kies voor een betere leerervaring. Maak kennis met onze virtuele fabriek.

Perfetti Van Melle (PVM) is één van ‘s werelds grootste fabrikanten en distributeurs zoetwaren. Bekende merken zoals Mentos, Chupa Chups, Fruitella en Klene zijn het boegbeeld van PVM, en worden genuttigd in meer dan 150 landen.

PVM heeft wereldwijd zestien fabrieken. Om te blijven voldoen aan  de meest recente beveiligingsnormen moeten PVM’s Risicomanagers jaarlijks trainingen volgen bij fabrieken op locatie. Echter, met het voormalige trainingsprogramma gingen twee grote problemen gepaard: hoge (reis)kosten en een gebrek aan consistentie doordat de trainingen in verschillende fabrieken over de hele wereld werden gegeven. Dit was de aanleiding voor PVM om aan te kloppen bij Sping met de volgende uitdaging: “Op welke manier kunnen we een meer kosten-effectieve Risicotraining realiseren voor het opleiden van onze internationale werknemers, met behulp van Virtual Reality?”

INZICHT

Een virtuele fabriek

Na uitgebreid onderzoek kwamen we tot de conclusie dat het gebruik van 360º-video technologie de meest logische keuze was om een zo realistisch mogelijke ervaring neer te zetten, die het meest trouw blijft aan de echte fabriek. De inspecties op locatie vereisen namelijk een bepaalde mate van detail die niet eenvoudig te reproduceren is in een synthetische 3D-omgeving. Zo gezegd, zo gedaan. We zijn naar Shanghai gevlogen om de PVM fabriek volledig vast te leggen met een 360º camera.

VR Demo

UITDAGING

Geïntegreerd E-learning platform

Een belangrijke eis was dat de VR- applicatie geïntegreerd moest worden met Totara; het E-learning platform dat PVM gebruikt voor het opleiden van zijn medewerkers. We hebben onze eigen middleware-backend die met Totara communiceert, zodat scores berekend kunnen worden en zodat de voortgang van de werknemers bijgehouden kunnen worden. Verder wordt training aangeboden in vier talen.

Echter, de grootste technische uitdaging was het faciliteren van een naadloze samenwerking tussen Android en Unity, met name omdat beide platforms op dezelfde database moeten functioneren. Het is Sping gelukt om beide platforms bij elkaar te brengen.

OPLOSSING

Een meeslepende en educatieve VR-ervaring

We hebben een meeslepende educatieve VR-ervaring gecreëerd met behulp van 360º-video in combinatie met een interactief trainingsprogramma, wat medewerkers in staat stelt zichzelf altijd en overal te kunnen opleiden. De voordelen zijn aanzienlijk: een snelle terugverdientijd, een meer consistente training voor alle internationale medewerkers, betere resultaten maar bovenal: verbeterde veiligheidsnormen.

 

OOK GEINTERESSEERD IN EEN ZAKELIJKE VR-OPLOSSING?

Ben je van plan om VR op zakelijk gebied in te zetten, maar heb je geen idee waar je moet starten? Bekijk onze VR for Business oplossingspagina, download onze whitepaper over VR voor bedrijven en zie wat er allemaal bij een succesvolle VR-oplossing komt kijken.

Leer over Virtual Reality voor bedrijven

Project Details