B2B Commerce

Wij zijn specialist op het gebied van platformontwikkeling en replatforming van B2B Commerce. Wij helpen om jouw klanten die professionele inkopers zijn, optimaal te bedienen tijdens het proces van oriëntatie, aankoop en fulfillment. Dit is namelijk een terugkerend proces die zich constant herhaalt. Dit doen wij door een sterke focus op customer experience. Een uitstekende omnichannel-beleving aanbieden is tegenwoordig geen luxe meer, maar een noodzaak.

“In 2020 is customer experience de belangrijkste merkonderscheidende eigenschap.”

Source: Customers 2020 Report (2015)

Trends en ontwikkeling op gebied B2B Commerce

Een juiste platformkeuze bij replatforming helpt je om kostenefficiënt nieuwe diensten te ontwikkelen en klaar te zijn voor een snel veranderende toekomst. Om het verschil te maken kan je niet alleen meer concurreren op prijs of productaanbod. Een aankoopproces is vaak complex en met intensief contact tussen beide partijen.

Een goede klantervaring en dienstverlening zijn essentieel om klanten aan te trekken en te behouden. Zowel online als offline.  Zij verwachten een naadloze samenwerking tussen alle kanalen (omnichannel) en een frictieloos aankoopproces.

  • Orientatie
  • Aankoop
  • Fulfilment

Aankoop

  • Ondersteuning voor diverse type gebruikers met verschillende rollen en rechten die onderling kunnen samenwerken
  • Versimpelen van complexe aankoopprocessen
  • Het plaatsen van herhaalbestellingen
  • Optimaliseren van prijzen mbv dynamische prijzen en klantdifferentiatie
  • Diversiteit aan betaalmogelijkheden en klantspecifieke betalingsafspraken
  • Verschillende workflows voor ordering (bijv. Centrale inkoop verdelen voor meerdere filialen)
  • Actuele en realtime data (Single Source of Truth)

Fulfilment

  • Verschillende wijzen van orderverwerking: dropshipping, cross-docking en varianten hierop.
  • Koppelingen met voorraadbeheer en realtime voorraadstatus per vestiging
  • Specifieke oplossingen voor verse goederen die beperkt houdbaar zijn
  • Koppelingen met verschillende shipment-oplossingen afhankelijk van de gekozen producten, klant en regio.

Orientatie

  • Klanten ondersteunen met advies en keuze tools
  • Een optimale samenwerking tussen web, app, sales en service desks (omnichannel)
  • Het bieden van inspiratie en productsuggesties aan klanten
  • Personalisatie van je website voor verschillende doelgroepen
  • Een snel, veilig en transparant proces om klant te worden
  • Het beheren en structuren van grote hoeveelheden productdata

Commerce Platform: bepalend voor jouw succes

Onze commerce technologieën zijn de basis voor een B2B Commerce Platform. Wij realiseren dit met open source maatwerk en met het modulaire Commerce OS van Spryker.

Wat past het beste bij jou? Maak een afspraak en we adviseren je graag!

Invalshoeken bij replatforming

Bij innovatie, verandering en replatforming is het logisch dat er verschillende stakeholders betrokken zijn. Ieder met zijn eigen overwegingen en criteria.

Of je nu een compleet nieuw concept wilt ontwikkelen, een bestaande webshop-oplossing wilt vervangen of iets wil verbeteren, Sping is een full service bureau dat voorziet in strategie, ontwerp, ontwikkeling en onderhoud/optimalisatie. Lees meer over onze werkwijze.

Innovatie

  • Futureproof technologie en platformkeuzes

  • Product- en portfoliomanagement

  • Wendbaarheid en Flexibiliteit voor innovatie en vernieuwing

  • Conversion Rate Optimization

Besturing, beheer en operations

  • Uptime, Performance en Service Level Management

  • Service & Support
  • Ketenbesturing voor beheer en aansturing interne processen vs. externe integraties

  • Datawarehousing en Datamanagement.

  • Customer en Business Intelligence t.b.v. forecasting en procesoptimalisatie.

OPEX/CAPEX management

  • Budgettering, Investeringen en Total Cost of Ownership.

  • Contract-, licentie-, en Software Assetmanagement

Ik help je graag op weg met B2B Commerce

Jochem van Engers

Head of UX and Strategy
+31 6 20 41 77 20
j.vanengers@sping.nl