Daarom kiest Sping voor Spryker Commerce OS

Een interview over de motivaties van deze digital agency om te partneren

Even kennismaken, wat voor bedrijf is Sping precies?

Sping is een middelgrote Full Service Digital Agency met jarenlange ervaring in het bouwen van digitale platforms. Van origine zijn we een groep ontwikkelaars met veel technische kennis, maar de laatste jaren zijn we onze klanten ook steeds meer gaan helpen met het bepalen van de juiste productstrategie en het toepassen van gebruikersgerichte ontwerpmethodes. Inmiddels hebben we een groot en sterk ontwerpteam en zien we dat dit een belangrijke asset is waarmee we kunnen onderscheiden. Zeker in combinatie met onze technische expertise en slagkracht.

Dit heeft geresulteerd in een aantal aansprekende klantcases (Fetch, Waterdrinker, Kolibrie-Next) waarin we hebben laten zien dat we in staat zijn om complexe vernieuwende diensten te ontwikkelen. Onze platforms zijn vaak een samenspel van mobiele apps, back-end systemen, web-applicaties en hardware-integraties. Hierbij helpen we onze klanten in alle levensfases vanaf een beginnend idee tot en met het onderhoud en optimaliseren van het platform.

En wat voor klanten helpen jullie precies?

Veel van onze klanten zijn op zoek naar vernieuwende diensten en business modellen. We zien bijvoorbeeld veel concepten voorbij komen waar het bij elkaar brengen van vraag en aanbod centraal staat. We noemen dit ook wel een “multi-sided platform”  of “multi-vendor marketplace. In de B2B-sector zien we überhaupt grote kansen liggen voor bedrijven die de digitalisering nog onvoldoende benut hebben. Dit komt bijvoorbeeld doordat bedrijven vaak zelf niet weten waar te beginnen. Je ziet ook vaak dat een bedrijf vastzit aan bepaalde legacy software of dat de organisatie er nog onvoldoende op is voorbereid. Als deze B2B-partijen gaan inzien dat de digitalisering enorme kansen voor hen biedt om het verschil te gaan maken en bestaande processen te verbeteren, ligt de wereld voor hen open. En wij gaan wij hierbij helpen.

En waarom past Spryker hier zo goed bij?

De meeste projecten bij Sping hebben de volgende twee overeenkomsten. Op de belangrijkste punten lijken de vraagstukken heel vergelijkbaar met voorgaande oplossingen en projecten, maar als een bedrijf zich wil onderscheiden ontstaan er vaak toch zeer uiteenlopende wensen die niet passen in veel standaard commerce-oplossingen.Spryker Architecture

Om onze klanten nog beter te helpen in dit soort vraagstukken hebben we besloten om te gaan werken met een platform dat ons helpt om veel gevraagde features snel te kunnen leveren, maar net zo flexibel en modulair te blijven om daarbovenop bijzondere klantervaringen te leveren en complexe integraties te kunnen doen met bestaande systemen van de klant.

Echt modulair

Vergeleken met veel andere commerce platforms zien we dat Spryker van de grond af gebouwd is met de juiste technische uitgangspunten, en in de puurste zin van het woord ook echt modulair is.

Dat is iets wat veel andere platforms wel zeggen, maar niet helemaal waarmaken. Het gaat onze klanten helpen om snel en flexibel te blijven. Spryker heeft al een aantal aansprekende B2B merken aan zich verbonden met klanten zoals Hornbach, Hilti en Lekkerland.

Unieke combinatie met Sping

Als partner van Spryker bieden we potentiële klanten een unieke combinatie wanneer ze op zoek zijn naar een partij die ze helpt om complexe situaties op te lossen met een slimme commerce strategie. We ontwikkelen met snelle standaard componenten in combinatie met onderscheidende processen waar jij als organisatie het verschil kan maken.

In de komende weken zullen we regelmatig gaan schrijven over onze bevindingen en ideeën binnen de commerce wereld. Heb je interesse? Neem contact met ons op.

Share:
0 COMMENTS